ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین چگونه است؟ آیا می توانم همزمان با سزارین جراحی شکم انجام دهم؟ مزایا و معایب این روش جراحی چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را از لحاظ اخلاقی، آسیب شناسی و زیبایی شناسی با مزایا و معایب این روش آشنا سازیم.

مزایای عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

عمل سزارین چگونه انجام می شود؟

جراحی سزارین شامل برش هایی است که از طریق شکم و رحم زن به منظور زایمان کودک ایجاد می شود. در بیشتر موارد، این جراحی زمانی انجام می‌شود که زن نتواند کودک را از طریق کانال زایمان به دنیا بیاورد یا زایمان طبیعی برای مادر و کودک خطراتی ایجاد کند.

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که کانتور شکم را بازیابی می کند. این عمل برای زیبایی شکم است و پوست و بافت اضافی را از ناحیه تحتانی شکم حذف می کند. با انجام این کار، کانتور بدن بدون علائم کشش و افتادگی  صاف تر، محکم تر و جذاب تر می شود.

دلایل جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

حاملگی مکرر معمولاً منجر به ریزش پوست زیر شکم و تجمع چربی اضافی می شود. زایمان از طریق سزارین باعث ضعف عضلات دیواره تحتانی شکم و اسکار پوست در نواحی برش خواهد شد.

 اخیرا بعضی از زنان درخواست عمل ابدومینوپلاستی همزمان با زایمان سزارین را دارند. این زنان معمولاً می‌خواهند از مزایای انجام ابدومینوپلاستی همراه با زایمان سزارین بهره ببرند و از جراحی آینده اجتناب می‌کنند.

مزایای عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

ترکیب ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین، کانتور کردن شکم در همان شرایط زایمان سزارین است و از انجام عمل جراحی در آینده تحت بیهوشی عمومی جلوگیری می کند. به نظر می رسد این دلیل خوبی باشد.

معایب عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

ممکن است به نظر برسد که ترکیب دو روش جراحی می تواند بیمار را از جراحی آینده و بیهوشی عمومی نجات دهد. اما نتایج مطالعات انجام شده نشان داده است که ابدومینوپلاستی همراه با زایمان سزارین نتیجه زیبایی شناختی مطلوبی را به همراه ندارد.

از طرفی محققان برخی عوارض نظیرعفونت و بازشدگی زخم و نکروز پوست را گزارش کرده اند.  افزایش میزان عفونت را می توان با طولانی شدن زمان جراحی و آلودگی لوشیای واژن توضیح داد. از دست دادن خون حین عمل ابدومینوپلاستی وسزارین می تواند منجر به کم خونی بعد ازعمل شود.

سزارین و جراحی شکم هر دو با خطراتی همراه هستند و ترکیب این جراحی‌ها می‌تواند پتانسیل زنان را برای عوارضی از جمله خونریزی، عفونت و بهبودی ضعیف افزایش دهد.

علاوه بر این، پزشکان توصیه می‌کنند که برای جراحی شکم حداقل شش ماه پس از زایمان صبر کنید. زنان برای بهبودی پس از زایمان و تمرکز بر پیوند با نوزاد تازه متولد شده خود به زمان کافی نیاز دارند.

 دوره بهبودی به پوست شکم اجازه می دهد تا به حالت اولیه منقبض شود و فرد به وزن قبل از بارداری خود بازگردد. بدن بعد ازچند ماه به تغییرات خود ادامه می دهد و انجام جراحی شکم بعد از آن می تواند نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته باشد.

آیا جراحی ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین امکان پذیر است؟

آیا یک زن می تواند بلافاصله پس از زایمان سزارین تحت عمل جراحی شکم قرار گیرد؟ این سؤالی است که بسیاری از مادران باردار با آن روبرو هستند. مادران بارداری که قرار است نوزاد خود را از طریق سزارین به دنیا بیاورند، ممکن است در مورد نحوه ظاهر شکم خود پس از جراحی نگران باشند.

از آنجایی که عمل جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) برای رسیدگی به تغییرات ناشی از بارداری و زایمان انجام می شود، به نظر می رسد که می توان سزارین و جراحی شکم را می توان به صورت همزمان انجام داد. این ترکیب ممکن است ایده آل به نظر برسد،  اما بسیاری از پزشکان آن را توصیه نمی کنند.

آیا ابدومینوپلاستی همزمان  با سزارین توصیه می شود؟

بدن زن در اثر بارداری و زایمان دستخوش تغییرات زیادی می شود. پوست ناحیه شکم ممکن است دچار کشیدگی یا افتادگی شود. تنها راه خلاص شدن از شر این بافت مشکل ساز، ملاقات با یک جراح پلاستیک ماهر برای جراحی زیبایی شکم است.  حال این سؤال پیش می آید که آیا جراحی ترکیبی شکم و سزارین ایده خوبی است؟

اکثریت افراد جامعه پزشکی موافقند که ترکیب سزارین و جراحی شکم ایده خوبی نیست. چرا که سزارین یک عمل جراحی بزرگ است که  منجر به از دست دادن خون زیاد و آسیب های شدید به ساختارهای شکم در ناحیه تحتانی آن می شود.

زنانی که تحت زایمان سزارین قرار می‌گیرند، نیاز به چندین روز استراحت در رختخواب دارند. افزودن یک جراحی دیگر به این عمل ممکن است منجر به دوره نقاهت طولانی‌تری شود.  

علاوه بر این، یک زن بلافاصله پس از سزارین تمام وزن بارداری خود را از دست نخواهد داد. بدن تا هفته‌ها پس از زایمان به تغییراتش ادامه خواهد داد، بنابراین درمان زیبایی در آن لحظه بسیار زودرس خواهد بود.

 برای عمل جراحی شکم لازم است کمی منتظر بمانید تا کاهش وزن طبیعی اتفاق بیفتد. بعد از آن می توانید شاهد نتایج بهتری برای سفت کردن پوست شکم باشید.

معایب عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

چه مدت بعد از سزارین می توانم عمل جراحی شکم را انجام دهم؟

جواب این سؤال می تواند از یک بیماربه بیمار دیگر متفاوت باشد. دوران نقاهت سزارین معمولا بین چهار تا شش هفته طول می کشد و می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. تا زمانیکه دوران بهبودی سزارین پایان نیافته، نباید جراحی شکم را انجام داد.

حتی ممکن است توصیه شود چند هفته دیگر صبر کنید تا تمام وزن بارداری از بین برود و وضعیت پوست و کانتور بدن به درستی ارزیابی شود. اگر زنی قصد دارد فرزند دیگری داشته باشد، بهتر است عمل جراحی شکم را بیشتر به تأخیر بیندازد.

اگر بعد از سزارین قصد انجام عمل جراحی زیبایی شکم را دارید، باید با یک جراح که دارای مجوز مشورت کنید تا بدانید که آیا کاندیدای خوبی هستید یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین می توانید با دکتر شراره صدری نائینی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *